راهکارهای جدا سازی اینترنت از اینترانت

تجهیزات فناوری اطلاعات امروزه یکی از پرهزینه‌ترین دارایی‌های یک سازمان است. این تجهیزات علاوه  بر تحمیل هزینه‌ی سرمایه‌ی ثابت، هزینه‌ی استهلاک ، تعمیر و شارژ همچنین مصرف انرژی آن نیز به شدت رو به افزایش است. برای مدیریت و کاهش بیشتر هزینه‌ها راهکارهای زیادی عرضه‌شده است. مهمترین هدفی که می‌توان از جداسازی اینترنت از اینترانت مورد انتظار داشت مدیریت سریع، وسیع، آسان و مطمئن ‌است آن نیز با یکپارچه‌سازی و افزایش امنیت بیشتر و به‌ واسطه کاهش هزینه‌ها.

شرکت رایان سامانه آرکا به عنوان یکی از شرکتهای فعال در حوزه شبکه و امنیت، راهکارهای جامعی در زمینه جداسازی اینترنت از اینترانت، به شرح زیر ارایه می کند:

الف- راهکار مبتنی بر VLAN مجازی آرکاگیت:

در این سناریو با راه اندازی تانل VPN بر روی فایروال آرکاگیت و تنظیمات لازم توسط تیم امنیتی شرکت رایان سامانه آرکا و ایجاد کانکشن بر روی سیستم کاربران، کاربر می تواند با اتصال به تانل از اینترنت بهره مند شود و از شبکه داخلی قطع میشود. همچنین در زمان قطع شدن از سرور sstp از شبکه داخلی بهره مند می شود.

راهکارهای جداسازی اینترنت از اینترانت

ب- راهکار های مبتنی بر VDI :

۱-۲   TSplus راهکاری برای سازمان های کوچک و متوسط

2-2  Parallels RAS راهکاری برای سازمان کوچک و بزرگ تا 8000 کاربر این نرم افزار فوق العاده هم می تواند در سازمان های کوچک و هم در سازمان های بزرگ به صورت کلاستر پیاده سازی شود.

3-2  Citrix  این نرم افزار قدرت مند نیز می تواند پاسخگوی نیاز های سازمان های بزرگ باشد.۴-۲ Microsoft Remote app این سرویس نیز توسط مایکروسافت ارائه شده و برای سازمانهای کوچک و بزرگ قابل ارایه است

۵-۲   VMware Horizon  این نرم افزار بسیار قدرتمند می تواند پاسخگوی نیاز های مجازی سازی شرکت های بزرگ باشد و سازگاری بالایی با سایر محصولات این شرکت دارد.

شرکت رایان سامانه آرکا  پیشرو در ارائه راهکارهای مدیرت شبکه و امنیت شبکه